Årets marknadschef blev Per Carleö
Under pompa och ståt valdes årets marknadschef 2015 och det självklara valet blev Per Carleö på Volvo. Per beskriver resan i mer detalj på Resumé, men kort om Per ör att han har en bref bakgrund inom marknadskommunikation och har jobbat på Volvo i 10 år. Redan från start var hans uppgift att omvandla affärsstrategi till marknadsstrategi.
Ett intressant citat från Per i Resumé är ” Många hävdar att traditionella medier inte har något att hämta längre. Men det är fel. Vi ser så tydligt hur folk agerar, utifrån reklam i traditionella medier. I kombinationen traditionella och digitala medier blir 1 + 1 verkligen 3″.
Detta resonemang påverkar byråbranschen och byråvalet än mer och leder också till att valet av kommunikationsbyrå verkligen bör vara rätt. Man kan förbättra befintligt byråsamarbete genom att också se över vilken byrå som arbetar med vad och säkerställa att alla inblandade byråer har klart för sig var gränsdragningen går. På Engage Marketing är vi erfarna specialister som erbjuder en process som gör att alla inblandade får en tydlig bild av mål, strategier och vilken byrå som passar bäst för just dem.